Flyktningprosjektet er i gang

Prosjektgruppa i prosjektet Integrasjon av flyktninger i høyere yrkesfaglig utdanning hadde sitt første samarbeidsmøte torsdag 23. mars.

Pilotprosjektet skal utvikles gjennom to år og målet med prosjektet er å bidra til flyktningers deltakelse i høyere yrkesfaglig utdanning, i arbeidslivet og i sosialt nettverk.

Prosjektet skal bidra til å se på flyktninger som en ressurs, og gjøre dem i stand til å gå inn i en utviklende og meningsfull jobb innenfor helse og omsorg.

Samarbeidspartnere

• Diakonhjemmet Omsorg
  • Grefsenhjemmet
  • Siljuslåtten sykehjem (Bergen)
  • Caritas Norge
  • Fagbokforlaget
  • Fagforbundet
  • Virke
  • KS
  • IMDi
  • NAV Oslo
  • Karriere Oslo

Studietilbud - Aktiv omsorg for eldre

Fagskolen Diakonova er under etablering og har studiestart høsten 2023 med studietilbudet Aktiv omsorg for eldre i Oslo og Bergen. Søknadsfristen i Samordna opptak er 15. april og skolen har fortsatt noen ledige studieplasser.